Fakt, že pravidelná fyzická aktivita nám pomáha udržať naše telo zdravé, je jednoznačný. Okrem toho nám pohyb zlepšuje nielen zdravie, ale celkovú kvalitu života a sme vďaka nemu doslova v pohode. Preto je dobré nevzdať sa ho ani počas týchto dní, keď sme väčšinu času doma a fitness centrá sú zatvorené. Prečítajte si niekoľko benefitov, ktoré môžete získať práve vďaka pravidelnému pohybu.

Prirodzene dobrá nálada

Vedeli ste, že pravidelný pohyb vo veľkej miere tlmí stres, úzkosť, depresie či hnev? Len si spomeňte na ten super pocit po dobrom tréningu. Ak sa potrebujete dobiť pozitívnou energiou alebo si „dať pohov“ po stresujúcom dni, nie je nič lepšie ako si zacvičiť. Nemyslí sa tým výhradne tréning, ale akákoľvek fyzická aktivita (momentálne sa radšej zamerajte na také, ktoré sa dajú robiť v pohodlí domova). Pamätajte teda, že ak na vás prídu nepríjemné pocity, ste nahnevaný, smutný či v strese, pohyb je liek bez vedľajších účinkov.

Schopnosť byť fit

Život bez pohybu je ako začarovaný kruh. Nehýbete sa, máte slabé svaly. Čím ste slabší, tým viac sa vám nič nechce robiť, ste častejšie unavený. A keď ste unavený, ísť si zacvičiť vám ani nenapadne. Takže stop výhovorkám a šup do toho, čím skôr, tým lepšie. Nenadarmo sa hovorí, že starnúť začnete vtedy, keď prestanete s fyzickou aktivitou.

Aktívny život bez lekára

Sedavé zamestnanie či nekonečné sledovanie TV a pozeranie do mobilov môžu za to, že sme čím ďalej, tým viac náchylnejší na rôzne ochorenia. Ďalšou veľkou výhodou aktívneho života je dobrý krvný tlak, správna hladina cholesterolu, dobrý prietok krvi, znížené riziko osteoporózy aj rôznych druhov rakoviny a podobne. Rôzne výskumy (napríklad Harvardská škola zdravia) dokazujú, že ľudia, ktorí sa aktívne hýbu aspoň 150 minút týždenne, žijú v priemere o 3 – 5 rokov dlhšie ako ľudia bez pohybu.

Lepšia kontrola nad váhou

Práve toto je najčastejší dôvod, pre ktorý ľudia začnú s cvičením. A áno, práve fyzická aktivita je skvelá a potrebná keď chceme niele schudnúť, ale aj si svoju váhu udržať. Netreba však prepadať panike v momente, keď sa vám nedá ísť do fitka či na plaváreň. Treba si uvedomiť, že kalórie spaľujeme pri každej fyzickej aktivite podľa toho, ako dlho a s akou intenzitou ju vykonávame. Ak potrebujete nejakú inšpiráciu, prečítajte si tipy, ako sa hýbať aj v týchto dňoch.

Zdravé srdce

Srdce, tak ako každý iný sval v našom tele, potrebuje posilňovať, aby zostal zdravý. Pre naše srdce je dôležitý kardio tréning, ktorý ho posilní a zaručí správne fungovanie. Netreba preto zabúdať napríklad na beh, skákanie cez švihadlo, no výborná je napríklad prechádzka do kopca, bicyklovanie, beh po schodoch a veľa ďalšieho.

Správne držanie tela

Práve vďaka pravidelnej fyzickej aktivite (a správne vykonávaným cvikom) sa vám zlepší aj držanie tela. Uľaví sa totiž vašej chrbtici, ktorá trpí práve nedostatočným pohybom. A viete, čo je ešte zaujímavé? V momente, keď začnete byť viac spokojný so svojou postavou, zvýši sa vám sebavedomie, čo zapríčiní, že budete chodiť vzpriamenejšie.

Lepšie nám to páli

Aktívny pohyb má pozitívny vplyv aj na každodenné fungovanie mozgu. Rôzde druhy fyzických aktivít majú rozličné pozitíva. Napríklad vďaka aeróbnemu cvičeniu posilňujeme verbálnu pamäť, posilovacími cvikmi zas trénujeme asociatívnu pamäť (vďaka nej dokážeme napríklad priradiť meno k tvári). Menej výbušné druhy tréningov ako napríklad jóga alebo zrýchlená chôda rozvíjajú kreativitu a sústredenosť.

Ak sa vám aj nabudúce nebude chcieť alebo si zasa poviete, že začnete od zajtra (od ponedlka, od prvého…), pamätajte na to, že práve pravidelná fyzická aktivita má pre náš život veľmi veľa benefitov: máme viac energie, lepšie zvládame stres, sme viac optimistickí, máme kvalitnejší spánok, sme sebavedomejší, menej vyhľadávame lekárov. Hýbať by sme sa mali denne aspoň 30 minút (nepočíta sa do toho obyčajná prechádzka), respektíve úplne najideálnejšie je 210 – 250 minút zvýšenej fyzickej aktivity týždenne.

Menu