Niekedy je skutočne náročné vyznať sa v množstve informácií, ktoré nám ponúka dnešná doba. Na internete je totiž nekonečné kvantum článkov, tipov a „zaručených“ právd zo sveta fitness. Najmä ľudia, ktorí chcú s cvičením a zdravým životným štýlom začať, však často natrafia na plno pochybných rád, ktoré v konečnom dôsledku môžu priniesť viac škody ako úžitku. Poďme sa teda pozrieť na niekoľko z nich.

1. Rob brušáky, schudneš z brucha

Takzvané lokálne chudnutie je naozaj veľký mýtus. Rada „rob denne 200 brušákov, schudneš tuk z brucha“ by mala ísť do zabudnutia. Treba myslieť na to, že precvičovaním daného svalu nepodmienite vybranú oblasť k spaľovaniu tukov. Prebytočné kalórie sa v našom tele premieňajú na tukové bunky, ktoré sú prítomné v celom tele. Počas cvičenia sa rozpúšťajú na mastné kyseliny a následne sú využité ako energia. Matné kyseliny pri tomto procese putujú obehovým systémom, to znamená, že tuk spotrebúvajú z rôznych častí tela rovnako efektívne. Takže, aký je najlepší cvik na odbúranie tukov z brucha? Žiadny. Cviky na brucho podporujú rast brušných svalov, nie odbúravanie brušného tuku.

2. Nejedz po 18. hodine

Na priberanie má vplyv najmä množstvo jedla, ktoré zješ, a nie čas, kedy ho zješ. Niekomu skutočne vyhovuje dať si najväčšie a najkalorickejšie jedlo dňa až vo večerných hodinách. Treba ale myslieť na to, že bez nástrah priberania je to v poriadku len vtedy, ak celkový kalorický príjem nepresiahne výdaj. Faktom ale zostáva, že večer ľudia často jedia z nudy. Potom je jasné, že prijmú veľké množstvo prebytočných kalórií, čo vedie k priberaniu. Opäť teda platí, že sa netreba pozerať škaredo na človeka, ktorý má o 20:30 na tanieri naloženú kompletnú večeru. Ak tieto kalórie nepresahujú jeho denný výdaj, potom nehrozí, že by mu jedenie po 18. hodine malo uškodiť.

3.Tuky sú zlé

Veľa ľudí stále verí tvrdeniu, že tuky sú zlé. Pravdepodobne to je spojené so samotným názvom tuky. Celé toto tvrdenie je ale jeden veľký mýtus. Tak, ako za priberanie nemôžu sacharidy, nemôže zaň ani tuk. Za priberaním je už spomínaný kalorický prebytok. Tuky sú, práve naopak, nevyhnutné pre správne fungovanie ženského aj mužského tela. Sú veľmi dôležité nielen pre správne hormonálne fungovanie, ale pre celkové zdravie človeka.

4. Keď bude žena cvičiť s činkami, bude vyzerať ako mužatka

Veľa žien sa obáva toho, že ak začnú cvičiť s váhami, narastú im veľké svaly a budú vyzerať ako chlapi. Je to jeden veľký mýtus, ktorý od cvičenia s ťažšími váhami odrádza veľké množstvo žien. Treba vedieť, že ženské telo neprodukuje také množstvo testosterónu, aby si dokázalo vybudovať také veľké svaly, ako majú muži. Cvičenie s pridanými váhami ženám dokáže krásne vyformovať postavu a pridať silu, ktorú dokážu využiť v bežnom živote. Dámy, ak teda túžite po krásnom guľatom zadku, zabudnite na to, že vám ho vyformuje 40-minútové kardio.

5. Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa

Určite sa nenájde nikto, kto by túto vetu ešte nepočul. Dokonca ani odborníci nemajú stále jednoznačnú odpoveď na to, či sú raňajky nevyhnutné. Určite však platí, že to nie je najdôležitejšie jedlo dňa. Tvrdenia, že keď človek neraňajkuje, tak si spomaľuje metabolizmus, sú len teoretické a nemajú reálne vedecké základy. Ľudia, ktorí raňajkujú, vôbec nemajú nižšiu hmotnosť práve vďaka raňajkám. Hmotnosť ide dole vďaka celkovému kalorickému deficitu, nie kvôli raňajkám. Pravdou však zostáva, že niekto si bez raňajok svoj život nevie prestaviť. Na druhej strane ale netreba zostať zhrozený po tom, ako vám niekto povie, že raňajky vynecháva.

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
Menu