Kvetka Považská sa pred dvoma rokmi rozhodla, že chce úplne zmeniť svoj životný štýl. Nechcela len schudnúť, chcela sa cítiť lepšie a zdravšie. Tvrdo si išla za svojím cieľom a vďaka svojej odhodlanosti a spolupráci s trénerkou Miškou sa jej podarilo schudnúť 20 kilogramov. FITHUB sa pre ňu stalo miestom, kam si príde nielen dobre zacvičiť, ale aj zrelaxovať svoju myseľ.

Kvetka, čo ťa doviedlo k tomu, aby si tak rázne zmenila svoj životný štýl?

Takže v prvom rade to, ako som vyzerala, necítila som sa vôbec dobre kvôli nesprávnej strave a nedostatočnému pohybu, bývala som veľmi často unavená a bez nálady.

A ako vyzerali tvoje začiatky?

S cvičením som začala pred dvoma rokmi a musím priznať, že to vôbec nebolo jednoduché. Veľmi mi pomohla trénerka Miška, ktorá so mnou trénovala od samého začiatku. Bolo super mať pri sebe niekoho, kto mi vysvetlil správnu techniku a dýchanie. V podstate Miška ma naučila a ukázala mi, ako viesť zdravý životný štýl, za čo som jej veľmi vďačná.

Teraz si občas zacvičíš s Miškou, občas sama. Čo ti vyhovuje viac?

Samozrejme je pre mňa lepšie, keď mám tréning s Miškou. Úplne najlepšie ale je, keď si ideme občas zacvičiť spolu. Teší ma, keď vidím, že veľa cvikov zvládnem odcvičiť tak, ako ona.

Tréningy mávaš v priemere 4x do týždňa, vo FITHUB si teda pomerne často. Čo pre teba fitko znamená?

FITHUB je pre mňa miesto, kde sa cítim ako doma. Príjemné prostredie je u mňa totiž základ kvalitného tréningu. Skoro vždy prídem na tréning o niečo skôr a doprajem si dobrú kávičku a po tréningu nesmie chýbať proteín.

Spomínala si, že začiatky boli naozaj ťažké. Čo bolo pre teba najhoršie?

Úplne najťažšie boli prvé tréningy, po ktorých som sa doslova nemohla postaviť ráno z postele. Naopak, so stravou som až taký problém nemala, nechýbali mi nezdravé jedlá, pomerne rýchlo som sa dostala do nového režimu a veľmi som si ho obľúbila.

Prišlo aj nejaké krízové obdobie?

V podstate napriek tomu, že to nebolo jednoduché, som si cvičenie zaľúbila už od začiatku. Mojou motiváciou bol každý kilogram, ktorý som schudla, a to ma veľmi hnalo vpred. Možno také menšie krízové obdobie som mala asi po 5 mesiacoch cvičenia, keď som určitú dobu (asi 4 – 6 týždňov) neschudla ani kilogram napriek tomu, že som stále chodila cvičiť a správne sa stravovala. Pre veľa ľudí je najľahšie sa pri prvom neúspechu na niečo vykašlať, ale to teda nie je môj štýl. Cvičenie mi dosť pomáha, napríklad po ťažkom dni v práci alebo keď sa mi moc nedarí v osobnom živote. Je to pre mňa proste najlepší liek na odreagovanie.

Čo ťa najviac posúvalo vpred?

Všetko. Taký prvý úspech sa dostavil asi po 4 mesiacoch, keď som si tak uvedomila, že naozaj sa mi darí. Kompletne som zmenila môj šatník, pretože mi všetky veci boli veľké. Samozrejme, cítila som sa neporovnateľne lepšie, bola som silná a plná energie.

Čo cvičíš úplne najradšej a čo, naopak, neznášaš?

Úplne najradšej cvičím nohy a zadok. Medzi moje najobľúbenejšie cviky patria v prvom rade drepy, predkopávanie, výpady vpred aj vzad, leg press. Nedá sa ani povedať, že by som niektorý cvik alebo niektorý stroj neznášala, dôležité je prekonať sa a jednoducho všetko zvládnuť.

Ako tvoju premenu vníma okolie a ako na teba reagujú?

Zo začiatku boli všetci prekvapení z toho, že som začala cvičiť, prvé pochvaly boli tak cca po 3 – 4 mesiacoch, keď už bolo celkom vidieť, že som schudla nejakých 8 – 10 kilogramov. Bola som šťastná, keď mi niekto povedal: „No teda, pekne si schudla, len tak ďalej, držím palce.” Keď stretnem niekoho, kto ma dávno nevidel, každý ma pochváli, že ako dobre vyzerám. Vždy ma to poteší a ešte viac motivuje, aby som na sebe viac a viac makala.

Máš vo svete fitness nejaké idoly alebo ideš svojou vlastnou cestou?

Konkrétne žiadny idol nemám. Chcem byť sama sebou a zlepšovať sa, byť vždy lepšia ako som bola včera.

Ako vyzerá tvoje stravovanie?

Vyvarujem sa vysmážaným jedlám, sladeným nápojom, pečivo sa snažím jesť minimálne. Moja asi najväčšia slabosť sú domáce bryndzové halušky, tomu neviem odolať a občas si ich doprajem. Samozrejme, sladkosť nesmie chýbať 🙂 Som ale zástanca toho, že každý si má dopriať nielen počas sviatkov ale aj počas roka raz za čas svoje obľúbené jedlo a nejaký ten koláčik, takže aj ja si teraz cez Vianoce nejaký ten koláčik, dva dám 🙂

Ako vnímaš tvoje bývalé stravovacie návyky teraz, s odstupom času?

V prvom rade som robila veľkú chybu, že som často neraňajkovala a keď áno, tak to bolo hlavne pečivo. Na obed som si dala hocičo, čo sme mali doma alebo som si objednala to, na čo som mala chuť. Na večeru to bolo opäť najčastejšie pečivo napríklad so šunkou a syrom. Teraz jem úplne inak. Zaradila som so svojho jedálnička viac zeleninu, ovocie, ovsené a ryžové vločky (napríklad na raňajky)… Najčastejšie jedávam ako hlavné jedlo kuracie mäso s ryžou/zemiakmi. Veľmi rada si občas spravím aj lososa. Nesmú chýbať vajíčka ( napríklad na večeru), šunka, syr či tvaroh.

Skúšala si niekedy predtým aj diéty?

Niekedy dávno určite, ale, samozrejme, neúspešne. Keď sa mi aj podarilo schudnúť, za chvíľku sa mi kilá vrátili späť. Všetko je to iba na chvíľu. Preto žiadne drastické diéty neuznávam, ale stačí vyradiť nezdravé potraviny a v prvom rade sa treba začať hýbať.

Ak sa ľuďom nedarí schudnúť a zmeniť životný štýl, je to o výhovorkách?

Samozrejme, že je to o výhovorkách. Keď niekto naozaj chce a je odhodlaný zmeniť svoj životný štýl, tak si čas na cvičenie a upravenie stravovacích návykov určite nájde. Sama viem, aké to je, pretože robím v práci na zmeny a tým mám menej času a je to ťažšie. Prvoradá je odhodlanosť a pevná vôľa :).

Menu