Viaceré ste nám spomínali či už priamo, alebo prostredníctvom nášho feedbacku, že by ste tu radi videli stroj na precvičenie vnútorných a vonkajších stehien teda addukciu. Určite chápem Vašu snahu zamerať sa na túto partiu, ale môj názor na tento stroj je úplne jasný a zatiaľ nemenný, takže som sa na margo toho rozhodol napísať tento blog.

V prvom rade je celý pohyb na tomto stroji neprirodzený. Svaly vnútorných stehien určite v bežnom živote nevykonávajú pohyb simulovaný na tomto stroji. Pri tomto pohybe dostavajú najviac zabrať bedrové kĺby, navyše sa addukcia začína sa napnutými nohami, čo môže viesť k zraneniam. Ale aby som sa týmto argumentom alibisticky nevykašľal na Vás a Vašu snahu zamerať sa na svaly vnútorných a vonkajších stehien, poradím Vám zopár cvikov, ktoré sú na rozdiel od addukcie prirodzené a účinné.

Drep so širokým postojom

Pri vykonávaní sa zamerajte na kontrakciu teda stiahnutie zadku a v spodnej fáze drepu skúste vydržať aj niekoľko sekúnd.

Drep na jednej nohe

Postavte sa na jednu nohu, choďte do drepu a druhú nohu majte vystretú pred sebou. Ruky majte tiež pred sebou.

Drep s jednou nohou na bosu

Postavte sa jednou nohou na bosu loptu, dajte ruky pred seba a urobte hlboký drep.

Drep a mŕtvy ťah na bosu lopte

Pri státí na bosu lopte pri týchto klasických cvikoch bude veľká časť svalov zapojená do udržovania stability čím sa výrazne zapoja svaly vnútorných aj vonkajších stehien.

Okrem týchto cvikov vám vnútorné stehná zaberajú aj pri klasických drepoch, mŕtvom ťahu, výpadoch, alebo zakopávaní, takže sa nemusíte báť, že by ste ich zanedbávali a neprirodzenú addukciu naozaj nepotrebujete. A nezabúdajte, že Vaše stehná tvarujete hlavne v kuchyni..

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
Menu