MyFitnessPal

Určite ste už niekedy počuli o tom, že pre chudnutie, formovanie postavy či naberanie svalovej hmoty je okrem iného dôležité aj strážiť si príjem kalórií. Na prvý pohľad jednoduchá vec, veď na každom výrobku sú vypísane nutričné hodnoty a na internete dostatok tabuliek s týmito hodnotami. Ale skúsili ste si niekedy takéto počítanie v praxi? Ak hej tak ste pri tom asi dlho nevydržali, poprípade ste to robili len na 30 či menej percent a ak ste to ešte neskúšali tak Vás aj tak možno neprekvapí informácia, že počítanie a zapisovanie prijatých kalórií Vám bude trvať dlhšie než samotné jedenie. Ak ste práve v tejto veci hodili flintu do žita, tak ju zase zdvihnite, pretože mám pre Vás mobilnú aplikáciu, ktorá všetko vyráta za Vás, bude Vám sledovať Váš denný limit a dokonca rozdelí aj nutričné hodnoty. Táto aplikácia je jedným slovom geniálna, takže ak ešte nemáte smartphone bez ktorého ju asi nerozbehneme tak to choďte napraviť a sťahujte. MyFitnessPal je aplikácia od spoločnosti Under Armor, ktorá sa okrem špičkového športového oblečenia v poslednej dobe venuje aj takýmto technologickým vychytávkam a treba uznať, že im to naozaj ide. Poďme si teda túto appku trošku predstaviť.

Pri prvom otvorení aplikácie sa najskôr zaregistrujete, zadáte pohlavie, výšku, váhu a svoj cieľ. Teda či chcete schudnúť, alebo naopak pribrať. Po zadaní týchto prvotných údajov Vám aplikácia vyráta odporúčaný kalorický príjem. Ak máme špeciálne nároky na výživu napríklad keto diéta a podobne, môžeme si ešte v menu upraviť, z ktorých makroživýn a v akom množstve by mal byť náš jedálniček zostavený. Ak tieto nastavenia neurobíme, zostanú na hodnotách automatického nastavenia.

Takže ak máme úvodné nevyhnutné nastavenia za sebou môžeme začať kontrolovanie jesť. V hlavnom pod hlavičkou „home“ vidíme hore koľko je náš kalorický cieľ, koľko kalórií sme prijali, koľko spálili nejakou aktvitou a konečný výsledok koľko kalórií ešte máme prijať, či v horšom prípade ísť nejaké vybehať J . Po ťuknutí na tento zložitý matematický vzorec sa nám otvoria políčka raňajky, obed, večera, snack a cvičenie. Takže ak sme si dali jedlo, ťukneme na pridať jedlo a napíšeme čo sme zjedli. Aplikácia nám jedlo nájde a my ho potvrdíme a dopíšeme jeho množstvo. Takto pokračujeme celý deň. Ak náhodou jedlo nenájdeme, môžeme si ho tam zadať, vypísať nutričné hodnoty a nabudúce už ho nájdeme tak ako sme zadali. Výborná pomôcka je snímač čiarového kódu zabudovaná priamo v aplikácií. Proste nasnímate čiarový kód z potraviny ktorú idete zjesť a aplikácia Vám ju bez zdržovania nájde. Taktiež si do aplikácie môžeme vložiť vlastné recepty s nutričnými hodnotami, ktoré na ďalší krát pohodlne nájdeme.

V menu si môžeme skontrolovať ako sa nám podarilo dodržať rozloženie nutričných hodnôt, náš progres, pridávať recepty, či dokonca sledovať našich priateľov ktorí používajú aplikáciu. Dá sa aj spárovať s ostatnými vybranými aplikáciami a zariadeniami.

Fitness & Bodybuilding

Okrem správneho stravovania samozrejme netreba podceňovať ani správne cvičenie, pri ktorom je dôležitá správna technika, ale aj rozmanitosť. Na túto tému sa zameralo viacero aplikácií. Niektoré sú vydarené, iné zase menej. Mňa oslovila appka Fitness & Bodybuilding od vývojára Softin NY. Je prehľadná a ponúka naozaj všetko čo začiatočník či mierne pokročilý cvičenec potrebuje ba dokonca ju môže ako inšpiráciu pre nové cviky využiť hocijaký skúsený miesič J.

Po otvorení aplikácie sa nám vyskočia jednotlivé svalové partie, vyberieme jednu z nich a následne sa nám zobrazí slušný počet cvikov pre danú partiu aj s presnejším zakreslením jednotlivých svalov ktoré sa pri cviku primárne zapájajú. Po ťuknutí na konkrétny cvik a rolovaní do strany vidíme na fotografiách spôsob prevedenia cviku aj s popisom v anglickom jazyku. Ako bonus po ťuknutí na symbol play vpravo hore sa nám prehrá inštruktážne video. Hneď vedľa je ikonka s napnutým bicepsom cez ktorú si priamo do appky môžeme zapisovať naše cvičenie ktoré sa bude ukladať. Potiahnutím displeja smerom vľavo sa nám zobrazí menu kde si môžeme vybrať už zostavený tréning. Vyberať sa dá z troch hlavných skupín Bodybuilding – Fitness – Powerlifting a potom si zvolíte na koľko dní v týždni má byť tréning zostavený. Cez menu si tiež môžete zostaviť aj vlastný tréningový program. Ďalšie políčko menu nám ponúka históriu kde si môžeme prezerať naše cvičenia ktoré sme si zapísali.

Táto appka ponúka naozaj všetko čo pre čas strávený vo fitku potrebujeme. Po jej stiahnutí možno príde o prácu zopár osobných trénerov J , ale osobný dohľad, poradenstvo a motiváciu zatiaľ neposkytuje.

HIIT interval training timer

O výhodách a intervalového tréningu s vysokou intenzitou v skratke HIIT ste už možno počuli a možno ste ju už skúsili, ale ťažko si ustriehnuť presné načasovanie a zároveň sa na 130% venovať cvičeniu ak po vás nekričí Váš tréner, alebo sparring partner. Táto appka od vývojára Giorgio Regni dokonale rieši presne tento malý problém.

Je úplne jednoduchá a neponúka žiadne zbytočnosti navyše a presne taký bude aj môj popis.

Po jej otvorení vidíte jasnú tabuľku s číslami, veľké tlačidlo GO! A dole stručné menu z ktorého pre začiatok môžeme využiť nastavenie voľby hlasu, ktorý nám bude hovoriť čo máme robiť respektíve ho môžeme zameniť iba za jasný hvizd píšťalky. Ak toto máme, tak si na základnej obrazovke nastavíme čas na prípravu, čas práce teda dĺžku cvičenia v jednom kole, následnú dĺžku oddychu, počet kôl a následný výklus. Appka šikovne vyráta koľko nám bude celý tréning trvať a potom už len zostáva ťuknúť na GO! a makáme :)

V hlasnejšom prostredí napríklad vo fitku, alebo vonku odporúčam použiť slúchadlá, aby sme neprepočuli povely respektíve aby sme ich počuli dostatočne jasne a nemuseli sa na ne sústrediť..

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.
Menu