Už dlhšiu dobu som mal v hlave nápad, a to ukázať ľuďom cestu, ako zmeniť seba a svoju životosprávu k lepšiemu. Ukázať im to na reálnych príkladoch aby pochopili, že i keď to nie je ľahké, tak sa to dá.

Sám dobre viem, že odhodlať sa k zmene nie je ľahké. A ak ešte k tomu ideme do niečoho neznámeho, je to o to ťažšie. Preto mi prišlo najlepšie ukázať to na reálnych ľuďoch – našich zákazníkoch. Uvažoval som aj nad tým, že práve ja budem ten prvý „obetný baránok“, čo pôjde na verejnosť s tým, že nie je celkom spokojný so svojou postavou, zdravím a celkovou životosprávou a ukážem, že som sa to rozhodol zmeniť. A tiež som chcel ukázať, čo táto zmena vlastne znamená.

Vedel som, že to môže byť skvelá príležitosť ukázať ľuďom, aké služby poskytujeme v našom fitku, že to nie je len o zdvíhaní činiek. Chcel som všetkým odprezentovať, že to, čo robíme, je pomáhať ľuďom s tým, aby sa cítili lepšie a mohli tak žiť svoj život plnohodnotnejšie. Veď všetci máme svoju vysnívanú postavu, avšak je menej tých, ktorí dokážu ten svoj sen premeniť na skutočnosť.

Nanešťastie som však pre tento projekt nenašiel trénera, ktorý by bol ochotný to so mnou celé zvládnuť. Projekt tak šiel do „šuplíka“ a nebolo z toho nič. Medzitým sme mohli v TV sledovať rôzne extrémne premeny a reštarty, sledovať cestu mnohých ľudí, ich úspechy aj pády a obdivovať tak to, čo sme my sami ešte neskúsili. Stále som mal v hlave ten svoj projekt a dúfal som, že sa niekedy k nemu dopracujem. A tak čas bežal.

A bežalo aj fitness centrum, každodenné starosti a riešenie prevádzky nedávali ani mnoho času na vymýšľanie veľkých projektov. Každodenný stereotyp vás zahltí natoľko, že sa nedokážete odhodlať k nejakým veľkým výzvam a vystúpiť zo zóny komfortu. Mal som však stále pocit, že nedokážeme našim zákazníkom dostatočne odprezentovať naše služby, a tiež mi chýbala akási pridaná hodnota, ktorú by sme im mohli dať. Zdalo sa mi, že nedokážeme celkom jasne napĺnať náš cieľ, a to pomáhať ľuďom na ceste za vysnívanou postavou. Prišlo mi to tak, že sme fungovali v rámci zachovania zotrvačnosti a nič viac. To bol môj pocit. Aj preto mám neustále potrebu skúšať a vymýšľať nové projekty, posúvať veci dopredu. Nebaví ma mať fitko v ktorom sú stroje, nič sa v ňom nedeje a je celé bez duše. Nie je to to, čo by som chcel robiť, a v čom vidím zmysel podnikania v tomto odvetví.

Približne pred pol rokom na mňa na Facebooku vyskočila udalosť – Konferencia o podnikaní vo fitness. Konferencie tohto typu sa často nekonajú, preto ma to veľmi zaujalo a hneď som si kúpil vstupenku. Konferencia sa konala v novembri a objavilo sa na nej množstvo zaujímavých informácií a noviniek zo sveta fitness. Jedna z nich ma však zaujala natoľko, že som sa o nej chcel dozvedieť viac. Išlo o projekt 6 Týždňová výzva, ktorú realizovali v Českej republike.

Keď sme oslovili ľudí z tohto projektu a dozvedeli sme sa o tom viac, vedel som, že je to niečo, čo by sme potrebovali spraviť aj v našom fitku. Koncept celej výzvy korešpondoval s mojím nezačatým projektom „v šuplíku“, avšak s jedným hlavným rozdielom. 6 Týždňová výzva už bola otestovaná, funguje a má jasne nastavené pravidlá a podmienky.

Opäť sme sa však vrátili k tomu, že výzva sa bez trénerov a schopného tímu ľudí nezaobíde. Tentokrát sa mi však podarilo vytvoriť tím, ktorý bol ochotný do toho ísť so mnou. Mali sme tak pokope všetko potrebné – vybavenie fitness centra, training zone, InBody, Lucku – certifikovanú výživovú poradkyňu a tím trénerov v zložení Tomáš, Viktor, Miška a Alenka, ktorá sa k nám pridala neskôr. Prípravy na výzvu tak mohli odštartovať.

Začali sme prípravou propagačných materiálov. Oslovili sme zopár našich zákazníkov a poprosili ich o recenzie na naše fitness centrum, doplnili sme to skúsenosťami a fotkami nášho tímu a celého FITHUB. Materiály sme spracovali a s pomocou ľudí z českého tímu sme pripravili online náborovú kampaň a naplánovali všetko potrebné tak, aby sme výzvu mohli odštartovať začiatkom nového roku.

Podarilo sa!

Hneď od začiatku sme boli milo prekvapení veľkým množstvom ľudí, ktorí sa chceli zúčastniť našej 6 Týždňovej výzvy. Predtým, ako učastníci výzvy mohli začať, museli sa najskôr zúčastniť náborových stretnutí. Išlo nám o to, aby sme zistili, či majú na túto výzvu dostatočné odhodlanie alebo je to len ďalší z množstva márnych pokusov. Nakoniec sa nám podarilo dať dokopy perfektnú partiu ľudí, ku ktorej som sa pridal aj ja.

O tom, ako celá výzva prebiehala a dopadla, vám povieme v ďalšom pokračovaní článku o výzve.