Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok prevádzky Fitness centra FITHUB na adrese Družstevná 764/9, 916 21 Čachtice (ďalej len „obchodné priestory“) obchodnej spoločnosti Retsus s.r.o., so sídlom Družstevná 764/9, 916 21 Čachtice, IČO: 50043510, DIČ: 2120158777, IČ DPH: SK2120158777 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Odd.: Sro, vložka č.: 32275/R, e-mail: info@fithub.sk, tel.: 0918223533 (ďalej len „obchodník“)

vypracovaný v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. z o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

 

I. Základné ustanovenia

  1. Predmetom reklamácie podľa tohto reklamačného poriadku môže byť tovar zakúpený alebo služba poskytovaná obchodníkom v rámci činnosti prevádzkovania fitness centra FITHUB.
  2. Reklamačný poriadok upravuje spôsob uplatňovania nárokov spotrebiteľa (ďalej aj „klient“) vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby.
  3. Reklamačný poriadok upravuje proces vybavovania reklamácie v súvislosti s uplatnením nároku spotrebiteľa vyplývajúceho zo zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby.

 

II. Základné práva spotrebiteľa

  1. Klient má právo najmä na:
    • a. ochranu zdravia , bezpečnosti a ekonomických záujmov,
    • b. na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
    • c. na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
    • d. podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
    • e. na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.

 

III. Uplatnenie reklamácie

  1. Obchodník sa zaväzuje pre potreby vybavovania reklamácií podľa tohto reklamačného poriadku v obchodných priestoroch obchodníka určiť osobu zodpovednú za vybavovanie reklamácií (ďalej len „zodpovedná osoba“).
  2. V prípade, ak klient zistí, že tovar alebo služba poskytnutá obchodníkom môže byť predmetom reklamácie, je oprávnený uplatniť si reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu v obchodných priestoroch obchodníka, emailom na info@fithub.sk alebo písomne na adrese sídla obchodníka.
  3. V prípade ústneho podania reklamácie v obchodných priestoroch obchodníka, ak nie je reklamácia v plnom rozsahu vybavená ihneď, je povinná zodpovedná osoba obchodníka spísať s klientom tzv. reklamačný protokol, prípadne potvrdenie o prijatí reklamácie v ktorom sa uvedú všetky objektívne okolnosti reklamácie.
  4. Klient je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť doklady o zaplatení tovaru alebo služby.
  5. Klient je pri uplatňovaní reklamácie povinný uviesť predmet a dôvod reklamácie preukázateľne skutkovo podložiť.
  6. Ak klient preukáže zodpovednej osobe vybavujúcej reklamácie podklady týkajúce sa reklamácie, tieto skutočnosti sa v reklamačnom formulári uvedú.
  7. Reklamačný formulár, prípadne potvrdenie o prijatí reklamácie podpíše obchodník alebo zodpovedná osoba. Klient obdrží potvrdenie o prijatí reklamácie, pričom svojim podpisom potvrdí prevzatie a súhlas s obsahom reklamácie.
  8. V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako úplne alebo z časti odôvodnená, spočíva vybavenie reklamácie v bezplatnom odstránení nedostatku alebo v poskytnutí náhradnej služby, prípadne poskytnutím primeranej zľavy z ceny.
  9. Uplatnením reklamácie na mieste, pokiaľ je to objektívne možné sa umožní odstránenie nedostatku a vád okamžite a preto sa vybavenie reklamácie uskutoční ihneď, v odôvodnených prípadoch do 3 dní. Ak to nie je možné, najmä, ak sa vyžaduje zložitejšie technické zhodnotenie stavu služby alebo tovaru je klient o spôsobe vybavenia reklamácie vyrozumený v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  10. V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako neodôvodnená, je klient písomne informovaný o dôvodoch zamietnutia reklamácie.

 

IV. Dôvody odmietnutia reklamácie

  1. Klient je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu od momentu, v ktorom sa subjektívne dozvedel, že na tovare alebo službe poskytnutej obchodníkom môže viaznuť taká vada, ktorá zakladá právo na reklamáciu, inak môže dané právo zaniknúť.
  2. Za chybne poskytnutú službu nemožno považovať čerpanie služieb menšieho rozsahu alebo kvality spôsobené samotným klientom alebo treťou osobou.
  3. V prípade vzniku vád na tovare alebo službe v dôsledku pôsobenia vyššej moci právo na reklamáciu klientovi nevzniká.

 

V. Nároky z oprávnenej reklamácie

  1. Ak klient uplatní právo na reklamáciu tovaru alebo služby, ktoré už boli obchodníkom poskytnuté alebo sú v čase uplatnenia práva poskytované, obchodník alebo ním určená zodpovedná osoba je povinná po zohľadnení objektívnych skutočností prípadu rozhodnúť o reklamácii.
  2. Obchodník môže v obchodných priestoroch vybaviť reklamáciu okamžite a to v rozsahu a vo výške plnenia, ktoré bolo poskytnuté klientom za reklamovaný tovar alebo službu.
  3. Pri posudzovaní reklamácie uplatnenej klientom je obchodník vždy povinný vykonať riadny zápis o vybavení reklamácie.
  4. Proces posúdenia a vybavenia reklamácie sa vykoná podľa článku III. bod 8. tohto reklamačného poriadku.

 

VI. Spolupráca klienta pri vybavovaní reklamácie

  1. Klient je povinný poskytnúť obchodníkovi pri vybavovaní reklamácie súčinnosť spočívajúcu najmä v poskytnutí dodatočných informácií, predložení dokladov preukazujúcich oprávnenosť vady tovaru alebo služby a iné.
  2. Klient berie na vedomie skutočnosť, že neposkytnutie súčinnosti v procese vybavovanie reklamácie u obchodníka môže mať za následok nesprávne posúdenie reklamácie.

 

Dňa 14.01.2025 v Čachticiach

Retsus, s.r.o.

Ing. Richard Šuster, konateľ