Reklamačný poriadok prevádzky Fitness centra FITHUB na adrese Družstevná 764/9, 916 21 Čachtice (ďalej len „obchodné priestory“) obchodnej spoločnosti Retsus s.r.o., so sídlom Družstevná 764/9, 916 21 Čachtice, IČO: 50043510, DIČ: 2120158777, IČ DPH: SK2120158777 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Odd.: Sro, vložka č.: 32275/R, e-mail: info@fithub.sk, tel.: 0918223533 (ďalej len „obchodník“)
vypracovaný v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. z o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
I. Základné ustanovenia
- Predmetom reklamácie podľa tohto reklamačného poriadku môže byť tovar zakúpený alebo služba poskytovaná obchodníkom v rámci činnosti prevádzkovania fitness centra FITHUB.
- Reklamačný poriadok upravuje spôsob uplatňovania nárokov spotrebiteľa (ďalej aj „klient“) vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby.
- Reklamačný poriadok upravuje proces vybavovania reklamácie v súvislosti s uplatnením nároku spotrebiteľa vyplývajúceho zo zodpovednosti obchodníka za vady tovaru alebo služby.
II. Základné práva spotrebiteľa
- Klient má právo najmä na:
- a. ochranu zdravia , bezpečnosti a ekonomických záujmov,
- b. na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
- c. na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
- d. podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
- e. na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.
III. Uplatnenie reklamácie
- Obchodník sa zaväzuje pre potreby vybavovania reklamácií podľa tohto reklamačného poriadku v obchodných priestoroch obchodníka určiť osobu zodpovednú za vybavovanie reklamácií (ďalej len „zodpovedná osoba“).
- V prípade, ak klient zistí, že tovar alebo služba poskytnutá obchodníkom môže byť predmetom reklamácie, je oprávnený uplatniť si reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu v obchodných priestoroch obchodníka, emailom na info@fithub.sk alebo písomne na adrese sídla obchodníka.
- V prípade ústneho podania reklamácie v obchodných priestoroch obchodníka, ak nie je reklamácia v plnom rozsahu vybavená ihneď, je povinná zodpovedná osoba obchodníka spísať s klientom tzv. reklamačný protokol, prípadne potvrdenie o prijatí reklamácie v ktorom sa uvedú všetky objektívne okolnosti reklamácie.
- Klient je povinný pri uplatnení reklamácie predložiť doklady o zaplatení tovaru alebo služby.
- Klient je pri uplatňovaní reklamácie povinný uviesť predmet a dôvod reklamácie preukázateľne skutkovo podložiť.
- Ak klient preukáže zodpovednej osobe vybavujúcej reklamácie podklady týkajúce sa reklamácie, tieto skutočnosti sa v reklamačnom formulári uvedú.
- Reklamačný formulár, prípadne potvrdenie o prijatí reklamácie podpíše obchodník alebo zodpovedná osoba. Klient obdrží potvrdenie o prijatí reklamácie, pričom svojim podpisom potvrdí prevzatie a súhlas s obsahom reklamácie.
- V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako úplne alebo z časti odôvodnená, spočíva vybavenie reklamácie v bezplatnom odstránení nedostatku alebo v poskytnutí náhradnej služby, prípadne poskytnutím primeranej zľavy z ceny.
- Uplatnením reklamácie na mieste, pokiaľ je to objektívne možné sa umožní odstránenie nedostatku a vád okamžite a preto sa vybavenie reklamácie uskutoční ihneď, v odôvodnených prípadoch do 3 dní. Ak to nie je možné, najmä, ak sa vyžaduje zložitejšie technické zhodnotenie stavu služby alebo tovaru je klient o spôsobe vybavenia reklamácie vyrozumený v lehote najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- V prípadoch, kedy je reklamácia posúdená ako neodôvodnená, je klient písomne informovaný o dôvodoch zamietnutia reklamácie.
IV. Dôvody odmietnutia reklamácie
- Klient je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu od momentu, v ktorom sa subjektívne dozvedel, že na tovare alebo službe poskytnutej obchodníkom môže viaznuť taká vada, ktorá zakladá právo na reklamáciu, inak môže dané právo zaniknúť.
- Za chybne poskytnutú službu nemožno považovať čerpanie služieb menšieho rozsahu alebo kvality spôsobené samotným klientom alebo treťou osobou.
- V prípade vzniku vád na tovare alebo službe v dôsledku pôsobenia vyššej moci právo na reklamáciu klientovi nevzniká.
V. Nároky z oprávnenej reklamácie
- Ak klient uplatní právo na reklamáciu tovaru alebo služby, ktoré už boli obchodníkom poskytnuté alebo sú v čase uplatnenia práva poskytované, obchodník alebo ním určená zodpovedná osoba je povinná po zohľadnení objektívnych skutočností prípadu rozhodnúť o reklamácii.
- Obchodník môže v obchodných priestoroch vybaviť reklamáciu okamžite a to v rozsahu a vo výške plnenia, ktoré bolo poskytnuté klientom za reklamovaný tovar alebo službu.
- Pri posudzovaní reklamácie uplatnenej klientom je obchodník vždy povinný vykonať riadny zápis o vybavení reklamácie.
- Proces posúdenia a vybavenia reklamácie sa vykoná podľa článku III. bod 8. tohto reklamačného poriadku.
VI. Spolupráca klienta pri vybavovaní reklamácie
- Klient je povinný poskytnúť obchodníkovi pri vybavovaní reklamácie súčinnosť spočívajúcu najmä v poskytnutí dodatočných informácií, predložení dokladov preukazujúcich oprávnenosť vady tovaru alebo služby a iné.
- Klient berie na vedomie skutočnosť, že neposkytnutie súčinnosti v procese vybavovanie reklamácie u obchodníka môže mať za následok nesprávne posúdenie reklamácie.
Dňa 14.01.2025 v Čachticiach
Retsus, s.r.o.
Ing. Richard Šuster, konateľ